گام های شروع طراحی یک سایت ؟؟؟
تاریخ : شنبه 10 / 2 / 1392
نویسنده : ا ص

 


 

گام اول : تهیه دامنه ( نام اینترنتی)

 

 دامنه یک نام اینترنتی است مثلا google.com پیشوند دامین‌ های اینترنتی مختلف است. مانند: .ir , .com , .net , .org , .info و… که هرکس می‌تواند یکی از دامین ‌های فوق راتهیه کند. در این میان دامین های.com و .ir و .net طرفداران بیشتری دارند.
- چگونه نام اینترنتی (دامین ) تهیه کنم؟
جهتتهیه یک دامنه اینترنتی مثلاً دامنه .ir شما می‌توانید به سایتثبت دامین مراجعه نمائید و دامین موردنظر خود را ثبت کنید. پس از رزرو دامین یکایمیل دریافت می‌کنید که در آن صورت حساب و نحوه پرداخت مشخص شده است (ممکن است صورت‌حساب چند روز بعد از رزرو دامین به دست‌ شما برسد).

گام دوم : تهیه یک فضا اینترنتی ( هاست )
گامدوم در راه‌اندازی یک سایت اینترنتی تهیه یک فضا ( هاست ) به مقدار موردنیاز است. هاست فضایی است در اینترنت برای آپلود فایل‌های مختلف وب سایتشما. مثلاً اگر می‌خواهید که یک سایت مفید داشته باشید حداقل احتیاج به۱۰۰مگابایت فضا دارید

گام سوم : هاست و دامین را تهیه کردم , حالا چه کار کنم؟
دراین مرحله شما باید DNS NAME سروری که از آن هاست تهیه کرده‌اید را درقسمت کنترل پنل دامین خود وارد نمائید تا از این پس با واردکردن نشانیسایتی که شما ثبت کرده‌اید , سایت شما در دسترس باشد. همچنین جهت به‌دست‌آوردن DNS NAME سرور خود، با شرکتی که از آن هاست خریده‌اید تماس بگیرد.

گام چهارم : چگونگی آپلود فایل از طریق FTP
آدرس FTP معمولاً به شکل
ftp://ftp.yuorsite.com می‌باشد. شما با واردکردن این نشانی در مروگر اینترنتی خود می‌توانیدنسبت به آپلود فایل‌ها اقدام نمائید. دقت کنید که کلیه فایل‌ها و پوشه‌های مربوط به وب سایت را در FTP مربوطه آپلود کنید. البته بهتر است آدرس FTP و Control Panel مربوط به سایت را از شرکتی که هاست خریده‌اید‌ ، جویاشوید.

گام پنجم : صفحات استاتیک و داینامیک
اگرسایت شما یک سایت شخصی است و دیر به ‌روز می‌شود و همچنین بازدیدکننده کمیدارد صفحات استاتیک html پاسخگوی شما است. در این مورد صفحه ابتدایی سایتشما باید index.htm نام داشته باشد. می‌توانید با استفاده از یک نرم‌افزار طراحی سایت مانند: Front Page اقدام به طراحی سایت خود نمائید. اما اگر می‌خواهید سایتی فعال داشته باشید می‌توانید با نصب یک سیستم مدیریت محتواسایت خود را به‌روز نگه داشته و دارای امکانات مختلفی از جملهنظرات، آمار، جستجو‌‌، اعضا و… کنید. اگر می‌خواهید لیست کاملی از سیستم‌های مدیریت محتوا و همچنین طریقه نصب و اجرا آن را یاد بگیرید از طریق یکموتور جستجو عبارت "سیستم مدیریت محتوا" را جستجو کنید تا لیست کاملی ازآن را به‌دست آورید. یک راه ساده‌تر نیز اتصال دامین اینترنتی به وبلاگاست که این روش نیز متدوال است. شما می‌توانید مثلاً یک وبلاگ در میهنبلاگ‌‌، پرشین بلاگ و … ایجاد کنید و DNS NAME این سایت‌ها را در کنترل پنل دامین خود وارد کنید تا از این پس با واردکردن نامی که شما ثبت کرده‌اید وبلاگ شما (در اصل وب سایت شما) نمایش داده شود. در این روش شما بهراحتی می‌توانید با فرستادن یک مطلب از طریق این سرویس وب سایت خود را به‌روز نگه دارید .

 




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید